Ny Blogg

Ny blogg. Jag hade tänkt att ha den här bloggen så att jag kan skriva lite om hästlivet. Om hurr jag om min ponny utvecklas, tränar och så småningom tävlar. :)

Jag har en ponny Som heter Make My Day (Mackan), han är en D-ponny slutmätt till 148,0 den första Januari. Han är blandras fullblod/ welsh. Jag köpte honom den 9 oktober 2008 så har allstå bara haft honom i några månader. Han har inte gjort så mycket i livet, tränat lite med gamla ägaren och tävlat en fåtal gr men dom gångerna med bra resultat. Jag och Mackan har tävlat en gång elr det var ett litet KM för klubben. Då gick vi med fyra fel i grundomgången på LD och vann eftersom det bara var jag och en annan tjej som tävlade den klassen. Sen LC fick vi också fyra fel. Riktigt nöjd!

Jag har haft häst innan och min senaste fick jag ta bort. :(  Hans namn var Armsteel, världens finaste ponny! Hade honom i ett och ett halt år men då vi åkte till veterinären för att göra en helkoll på hela hästen för han inte kändes ren fick vi reda på att han var sjuk. Det visade sig att han hade spatt i båda bakbenen villket är en ärftlig sjukdom som vissa hästar får. Han hade då ont i bakbenen och belastade då fram så han fick ont i alla fyra benen. Han blev 16 år. <3<3

Här är en bild på Mackan. 



Mackan och jag första tävlingen. ( Inte världens finaste bild men..) :) <3<3


OBS: Du kan också kolla på min andra blogg www.edlundhs.blogg.se

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0